Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Borlänge

Av Marie - 18 november 2008 10:34

Jahapp, då sitter man hemma i Borlänge. Känns helt okej faktiskt.


I söndags pratade turken om att han skulle åka hem till Arboga med Ubbes pappa. Jag försökte få han att stanna, eftersom dom ska öppna bykrogen om 2 veckor. Om turken inte skulle åka med skulle han ringa, så fick jag åka med. För jag är ledig tills på fredag. Klockan nio igår morse ringen turken och frågade om jag skulle åka med Ubbes pappa ner till Borlänge.


Mer än gärna, 15 minuter senare satt vi i bilen. Jag och Kalle


Kalle är 76 år, jag hade tippat på att han var 65 iaf. Så jäkla pigg, och en jävel på att göra omkörningar. Vi stannade efter Sveg och drack kaffe och nå mackor han hade svirat ihop.



Efter 7 timmar kom jag till Borlänge. När vi kom till rondellen vid Ica Maxi så ser jag att Sofie står längst fram med sin bil, jag glor uta bara den. Hon likaså. Jag ringde henne med en gång, hon tyckte det såg ut som jag. Men vad skulle jag göra i Borlänge? Men visst var jag här, och hon kom hem till mamma och pappa.


Loggade in sen på msn, då loggade Jenny in efter en stund. Klickar upp henne och ser att det står "Hem ljuva hem"

Är du hemma frågade jag?

Jaa

Ja jag med.

Men va? När kom du?

För en timme sen

När ska du åka frågade jag

Klockan åtta

Synd att jag inte tar mig till dig

Jag hämtar dig, hoppa ut om 3 min


5 minuter senare fick jag träffa Jenny. Båda sken upp som sol av att se varandra. Min energi kickare.


Vi åkte hem till henne och drack kaffe och pratade massa strunt

Det är så jäkla skönt å komma dit, man känner sig så hemma.

Kickan och Henke kom sen också. Hela familjen var samlad.

Vi är som en familj, jag älskar er allihopa!



Kickan skulle flytta och lämna Karlsgårdsgatan. Vilket var jobbigt för Jenny, och även för mig. Det var sista gången vi var där. Jag har så jädrans mycket minnen där ifrån. Så länge som jag har kännt Jenny så har hon alltid bott där

 


Sen fick jag skjuts hem, kramade om Jenny och sa att vi ses nästa år. Då hoppas jag att hon kommer och hälsar på mig i vinter!


Käkade middag med mamma pappa och sandra. La oss i sängen uppe och kollade på färjan. Mys!


Vid elva knatade jag bort till Mr X. Gud vad roligt det var att träffa han igen. Sov där och kom hem från någon timme sen.


Ska göra mig klar snart och gå ner på stan och käka lunch med Sandra innan hon börjar jobba.


Brorsan kommer senare idag också.



 
 
Bella

Bella

21 november 2008 08:47

Var du på Waynes i tisdags?

http://grymmabella.blogg.se

 
bella

bella

21 november 2008 21:26

jag blev så paff så jag kunde ju inte tro att det var du, så tro inte att jag var stram :P

http://grymmabella.blogg.se

 
Ingen bild

Tussan

25 november 2008 19:05

Du är bättre än MR.x ! Glöm aldrig det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 30 september 2009 00:16

Min fina älskade pojkvän, vi har snart 8 månader tillsammans. Jag minns första gången du kom hem till mig på kvällen och skulle titta på film efter en kväll på gubb gympan. Vi kände varandra sen innan, och du frågade efter gympan om du fick komma och...

Av Marie - 3 december 2008 22:48

Det blev lösenord på bloggen, vill ni ha lösen går det bra att maila eller skriva på msn :)   marieerixon@hotmail.com   www.marieeriksson.blogg.se ...

Av Marie - 2 december 2008 19:51

Sådär då, då var designen på min nya blogg.. Och jag välkomnar er dit nu   Jag har inte bestämt mig för om det blir lösenords skyddat eller inte. Det återstår, men jag kommer givetsvis säga till om det.    http://www.marieeriksson.blogg.se  ...

Av Marie - 30 november 2008 23:04

Då har man lämnat Stationsvägen, och Mörviksgården för den här gången. Vi har flytt städat hela helgen, dvs jag och Camilla. Pust och stön vad jobbigt det var. Men nu är det fint och städat, och ur flyttat. När vi låste igen dörren så var det lite jo...

Av Marie - 28 november 2008 00:36

Här är reglerna för utmaningen:1. Länka till den som utmanat dig. 2. Berätta 7 sanningar om dig själv. 3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg. 4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat   1. Jag älskar Pippi Långstrump och kan näst in till var...

Ovido - Quiz & Flashcards