Alla inlägg under mars 2008

Av Marie - 31 mars 2008 17:01

Anders "Dalmasen"






Det är alltid roligare att kolla på bilder än att läsa en text. Eller hur..



Av Marie - 31 mars 2008 16:30

Nu tycker jag det är för dålig uppdatering på vissa bloggar, Angelica har inte skrivit sen i fredags, Blondinbella är tillbaka i sthlm efter en vistelse i norrland, men tror fortfarande att hon har semester eftersom hon inte bloggat på länge, kenza verkar inte heller vilja uppdatera, stina lee har inte gjort någon uppdatering. vad gör ni? det är ju ni som underhåller mig på dagarna. jag älskar att läsa bloggar, nyfiken som jag är.


Mer uppdatering folket!


För övrigt har jag haft en toppen dag, anders kom och hämtade mig så åkte vi till subway och handla mat och satte oss på torget, satt där i två timmar och prata massa strunt. Jossan kom och joina oss, så vi bestämde oss för att gå ut på tott ikväll.



Nej det blev inge helikopter för mig, jag skulle ha åkt med den till Borlänge. Gratis och allt, och stanna där tills på torsdag. Men dom skulle åka på onsdag kl 8 på morgonen, från Östersund och dit tar mig inte, och att joel drar till sälen på onsdag, så atte.. jag kan inte lämna Tova själv på sibylla. Men men..

Av Marie - 30 mars 2008 22:36

Kollade på en film på mig, crille och björn från förra säsongen här och där var jag mörk brunett, och jag var riktigt sugen på att färga det så igen.


Men, som Tony Irwing säger.. jag vill ju vara lite blond på sommaren, så atte.. hur ska jag göra? Jag börjar ju få en jävla bajs rand i benan, och den vill jag ju få bort. Hur ska jag göra?


Vad tycker ni att jag passar i?


Av Marie - 30 mars 2008 22:20

Det gick hur bra som hellst att servera dom hungriga skidåkarna, men det var lite kaos eftersom dom var 35 st, och alla kom på en och samma gång! Dom flörtade hej vilt med mig, kändes det som iallafall. Man såg ju en och annan söt rackare.


Sen drog jag vidare till bygget med jossan och co, vart en helt galen kväll med massa drinkar och shot.


Idag var det en riktigt seg dag på jobbet, ville bara hem och sova. Var meningen att det skulle bli en utgång ikväll också, med Jerry & Pg. Vi skulle käka och kolla på hockey på olearys. Orken fanns inte där idag. Men jag är fortfaranade lite sugen på att gå ut. Camilla och Pia ska också ut. Jag håller mig nog hemma! Tänkte kolla klart på filmen jag började kolla på för någon dag sen. Hairspray heter den.


I morgon kanske jag ska åka helikopter, vart jag ska åka tänker jag inte berätta! Fatta vad häftigt, tur man har kontakter. Haha


Har ni haft en bra helg?

Av Marie - 29 mars 2008 17:23

Har precis kommit hem från jobbet, ska åka in snart för att servera Jon Olsson gänget massa burgare, 35 personer ska trycka in sig på lilla sibylla. 10 av världens bästa freestyle åkare och fotografer & filmare ska hugga in på maten. Jag hoppas jag får en gratis biljett till bygget ikväll.


Jag säger bara det, Stockholmare är konstiga!


Jag står och pratar med chaffisen till skidbussen, en kvinna kommer fram och frågar när nästa buss till björnen går, på den bredaste stockholmaskan.


Peter: Ja om ungefär 5 min så är den här, och avgår om 10 min

Kvinnan: Hmr okej, går den var tioende minut?

Peter: Defenetift inte, den går med 1 tim och 10 mins mellan rum

Kvinnan rynkar på näsan och säger tack och går därifrån.


Hur fan tänker man där? Välkommen till fjällen kvinna. Det skulle inte förvåna mig om man kan åka tunnelbana här om 20 år!



Av Marie - 27 mars 2008 21:16


Precis när jag hade kommit hem från jobbet fick jag ett glatt telefon samtal av syster Sandra, hon berättar att jag har varit med på radion idag. Eh jaha?! Pappa har ringt in och berättat att han saknar dig. Okej, jag hänger fortfarande inte med. Som tur var syster Sofie kvick nog att skicka länken. http://www.sr.se/dalarna 17:00 - 17:30 Finns det att lyssna på, efter ungefär 15 min så hör man min käre far prata om mig. Om att jag ska ta över på korvmojjen och kommer bli nya körv marie. När jag hörde alltihopa bröt jag ihop totalt. Jag blev så himla glad.


Jag måste tacka mina föräldrar, som alltid har ställt upp för mig. I ur och skur. Ni ska ha en stor eloge för allt ni har gjort mig. Jag har verkligen inte varit guds barn. Ni har fått tagit emot såå mycket. Jag beundrar er som har stått ut med mig. Vi har haft våra motgångar, som idag visar stora framgångar.


Jag älskar er mamma och pappa!





Av Marie - 26 mars 2008 13:11

Trött och sliten idag, vart som vanligt bygget igår. Jag spanade in min snygga bartender jag har där, jag hel fanimej helt såld på han. Riktig läcker bit.


Igår köpte jag äntligen datorn, jag är så sjukt nöjd med den. Så nu ligger jag och Jannie i tv rummet med varsin lap top i knät. Ska åka in till jobbet kvart i tre. Tänkte laga mat först, fiskpinnar och potatis. Har varit sugen på det ett bra tag!


Nu vill jag bara att det ska bli maj så jag får flytta in i lägenheten, nu vet jag exakt vart jag kommer bo. Ungefär 15m från subway, frukost där varje morgon. Göttans!



Var ju även på banken igår med chefen, det gick super bra. Jag behöver inte starta ett aktiebolag på hundra tusen utan jag ska starta en enskild firma, och lägga ungefär 20 tusen själv.


Jag som är världens rastlösaste, hur ska jag kunna hålla mig i sommar att inte åka hem på alla roliga fester, alla crusingar, festival.. allting! Nu är jag fast här för livet, jag ser det som en utmaning.



Nej nu ropar fisken, ciao bella!

Ovido - Quiz & Flashcards