Alla inlägg under januari 2008

Av Marie - 30 januari 2008 17:29

Har setat och kollat igenom lite sidor på internet om skolor på Thailand, om jag ska börja läsa komvux där. Det ser ut som om det blir Thailand i december med Sofie och familjen. Barnen ska ju gå i skola och sofie och thomas ska antagligen också gå i skolan. Så vad ska jag roa mig med hela dagarna? Det bästa vore ju att gå i skolan och få upp mina betyg, och det vore alldeles utmärkt att göra det i strålande solsken varje dag. Jag stannar nog bara i två månader, och åker hit till Åre till våren. Det vore mina dröm.


En termin på 13 veckor skulle kosta mig 13700 :- men då skulle jag inte få något csn bidrag, utan det skulle jag få nästa termin.


Jag vill jag vill. Nu är det slut supit här, nu ska allting läggas på resan. Först och främst ska mina undan sparade pengar gå åt till min och Jennys resa i höst. Sen skulle jag få en liten bonus från sibylla också, cashen rullar in.





Av Marie - 30 januari 2008 15:39

Här kommer lite bilder från personal festen. Dock inte mina bilder utan tog från Josefin


Glada chefen

Jenz Yngve & Bengt

 

Han som bjöd på kalaset


Jag och Claes på bygget

Claes och Josefin


En bild säger mer än tusen ord

















Av Marie - 30 januari 2008 02:45

Nä ja int bitter ja eller. Det är någonting man får höra vareviga dag här. Hela tiden försöker folk sig på att prata dalmål, men jag måste säga, nej tyvärr. Ni lyckas inte med det. Vi har våra ikoner från Dalarna, Gunde svan som vrålar sjuu nycklar, skynda skynda. Och sen har vi ju Tony Rickardsson, nej ja ä inte bitter. Den enda som kan imitera han är Robert Gustafsson, och han gör det riktigt bra. Ni resten kan slänga er i väggen!


Kvällen spenderas hemma (ett tag), jag och Jannie dukade upp till taco kväll. Planen var att inte gå ut. Utan bara ligga hemma och ta det chill, men rastlös som jag är höll det tyvärr inte allt för länge. Men nykter höll jag mig, hela kvällen. Vi vart bort till tege på världens norska fest, enbart norskar som dansade på borden och betedde sig som bara dom kan göra. Taxi vidare till bygget där kön sträckte sig flera mil, vi knallade bort till Dahlboms, och sen vidare för lite natta mat på max.


I morgon blir det att ta bussen in till byn och betala räkningar och må dåligt över dom få kronorna jag kommer ha kvar på kontot. Måste prata med pappa någon dag så han kan betala min resa hem, pappa betalar. Det tycker jag om, haha :) Som tur kostar resan bara 300 kr. Det kan han få stå ut med.


I lördags när jag var ut med Erik gjorde vi verkligen en krog runda, först var på förfest hemma hos en vän till han, totte. Åkte ner på byn och in på Tts, vidare till country, russin klubben, 01:40 tycker Erik att det är dax för Wersens också. Och sen vidare till max.. Mycket trevlig kväll!


2 veckor kvar =)






Av Marie - 28 januari 2008 15:34

igår kom det jätte mycket snö, när jag och jannie var på väg hem från ica möttes vi av det här. Två helt insnöade bilar


Av Marie - 26 januari 2008 20:59

Igår stod det personal fest på schemat, slutade klockan fem då bar det av till systemet för att handla kvällens dryck och sen vidare upp till chefen och josefin för att basta, vi tröck ihop oss där inne och svettades som galningar och josefin och claes slängde sig i snön. Vågat. Jag duschade kallt istället, jag är lite kärring av mig. Halv åtta gick taxin till macken där vi skulle möta upp eurocar snubbarna. För fest inne på Yngves kontor, små flaskor av jäger stod på bordet så det var bara att hugga in. Klockan åtta styrde vi fötterna till olearys där Yngve hade bokat bord, maten annlände efter en timme och maten var super god. Jag tog en ceasar sallad med kycklingfilé och vitlöksbröd. Vi satt där till elva och hävde i oss massa öl, cider, vin och drinkar. Sen drog vi vidare till bygget, chefen snacka med vakterna så vi allihopa kom före i kön och slapp betala. In vidare på vip, ännu mer att dricka där. Shejka ässet litegrann, och klockan ett tog festen slut, gubbarna orkade inte festa mer, och inte jag heller. När jag kom hem och la mig kände jag hur äckligt full jag var, usch. Somnade vid fyra efter att ha prata med favorit Erik en timme.


Idag mår jag super bra, som alltid. Fest ikväll igen, med Erik. Vi får se vad det blir, jag vet absolut ingenting. Komi är på väg hit med lite kläder åt mig, jag åkte hit med mjukisbyxor och det har jag inte lust att gå ut med ikväll.


I morgon har jag äntligen min lediga dag, det ska bli sååå skönt.



Stänger om 50 min så jag måste städa upp allting nu.


Just ja, idag är det den 26 januari, det betyder att idag är det ett år sen jag satte mina fötter här för första gången. Det ska jag fira med en god drink. Förmodligen en frozen decory



Ha en trevlig helg allihopa


Av Marie - 25 januari 2008 15:54

Jag blev alldeles rörd nyss, fick ett sms av Jenny. Saknar dig ja, skrev hon och hade skickat en låt. Med pistvakt, om jag kund vrii bax tiden.. först hörde jag inte vad det var för något men när jag förstod rann tårarna som rinnande vatten, mitt på jobbet. Usch vad rörd jag blev.


Glädjetårar..


Jag saknar dig sjukt mycket Jenny. Men snart ses vi, 12 februari.

Av Marie - 25 januari 2008 03:14

Namn: Marie Eriksson
Ögonfärg: Grön blå
Hårfärg: Mörk blond
Längd: 170 cm
Höger/vänsterhänt: Höger.
Dålig ovana: Lepsyl torsk

Stjärntecken: Lejon
Sko stl: 39
Är dina föräldrar skilda: Nej, dom håller ihop än. 34 år ihop :)
Skor idag: Stövlar
Dina rädslor: Drunkna i vatten, dö i en bil olycka. Cancer, alla dessa sjukdomar
Mål för det här året: Att jag och syster med familj kommer iväg till Thailand
Mest använda fras på msn: läget?
Det första du tänker på när du vaknar: Har jag försovit mig?
Dina bästa kännetecken: Alltid glad med ett leende på läpparna
När går du och lägger dig: har alltid varit en kvällsmänniska...blir aldrig före 12 iallafall..

BRUKAR DU:

Titta på dig själv i spegeln:
Ja
Gnälla: Vem gör inte det?

Sova: Ja.....
Ta mediciner du inte borde ta: Nej du tack

Vilja dö: nej..
Drömma mardrömmar: ibland
Drömma sexdrömmar: Ja några dagar före mens. Intresse klubben anntecknar

Klä dig i svart: Jaa jag har massa svart
Gå till kyrkan: Endast dop, begravning, skol avslutning. Har aldrig varit på bröllop. Syrran det är dax nu..
Gå i skolan: Noooo way.

Röka: Jo tyvärr
Ljuga: ja, ibland ljuger jag..
Hata folk: Inte hata folk, men ogilla folk kan jag göra

Lita på folk: Jag har lite för lätt att lita på folk, men jag vet vilka jag kan lita på till 100 %

VEM:

Vill du döda:
 Absolut ingen
Rörde dig sist: Johan som jag bor med
Vill du slå: Ingen
Vill du kittla: Claes, för han är så kittlig

Kramade du sist: Jannie
Skrek du på sist: Erik här på staff, han har inte alla får i hagen.
Vill du vara som: Jag vill bara vara som mig själv
Sårade dig sist: Secret
Vill du bli galet full med: Erik på lördag
Gjorde dig riktigt glad senast: Erik när vi umgicks i tisdags
Fick du sms från senast: Erik


Vart lite väl mycke erik där :)

HAR DU:
För många vänner:
Kan man få för många?
Flickvän/Pojkvän: Nej
Förföljelsemani: Nej :)
Tvångstankar: Nopp
Någon annan psykisk sjukdom: Nej..
Någon fysisk sjukdom: nja
Någon skada: nej
Färgat håret: ja..
Brutit några ben: nej..jag har aldrig brutit ett ben
Några piercings: Två i naveln och ett i tungan

Egen dator: Nej
Bra självförtroende: Det beror alldeles på, ibland har jag det och ibland inte
Köpt kondomer: Jes, men dom var inte till mig
Sagt jag älskar dig till någon idag: Oj, nej det var längesen.
Bjudit ut någon: Inte på restaraung, men bjudit hem någon har jag gjort
Varit kär: Ja..
Velat vara otrogen: Nej
Varit otrogen: joo
Lämnat landet: Många gånger.. skulle dra nu om jag hade chansen
Rymt hemifrån: Ja, ner till Jenny, 200 m. Vågat!

HUR:
Svarar du i telefonen:
Hallååå
Fördriver du tiden: Med vänner
Mycket pengar har du: Klarar mig...men skulle gärna ha mer.....
Tjänar du pengar: Jag jobbar
Ofta bäddar du sängen: Aldrig, bara när det är nybäddat
Ofta diskar du: Varje dag på jobbet och varje dag hemma, med diskmaskin

Ofta städar du: Inte allt för ofta. Min rum ser ut som hej kom och hjälp mig just nu! 
Många stör du dig på:  Ingen. Finns annat att lägga tid på
Ofta träffar du din familj: Inte allt för ofta. Skööööönt
TROR DU:
Att du kommer bli något:
Ja, alla är väl nåt..
På rymdvarelser: Tveksamt faktiskt
Att folk tycker om dig: det hoppas jag
På ett liv efter detta: ja
Att fiskar kan tänka: ja, på sitt eget sätt.. 
Att du kommer leva länge: Jag hoppas det!

VÄLJ:
Katt eller hund:
Katt
Vit eller svart: Svart.
Varmt eller kallt: Varmt.
Vatten eller land: Land..
Telefon eller internet: Telefon
Musik eller tystnad: Musik..
Bok eller film: både och...men det blir ju mest film..
Leva eller dö: Leva!!



Av Marie - 25 januari 2008 01:57

Ja när ska jag gå och lägga mig i tid?! Natt människa kallas det. Jag somnade till lite idag efter jobbet, så nu är blir det lite svårt att somna om inatt. Men jag börjar bli lite trött nu iaf. Har jobbat 10 dagar i rad, börjar bli lagomt less. Går av mitt pass på söndag eftermiddag, sen på måndag är jag ledig. Åh fy fan vad jag ska sova då.


Bygget var som alltid, svin roligt. Vi åkte inte in förens halv ett, så det blev bara en timme där.


I morgon är det personalfest, det ska bli så roligt. När jag och Josefin slutar så drar vi upp till henne, och bastar och gör oss klara och sen möter upp gänget på macken, sen drar vi till olearys och drar i oss massa göttans mat. Ska bli riktigt trevligt :)


Det har tok snöa här hela dagen, så det är alldeles krit vitt här ute. Mums. I tisdags var det 17 minus ute när jag for till jobbet. Kallt!



Just ja, i tisdags lekte jag med Erik när jag slutade jobba, vi var till ica och handla och sen åkte vi bort till Holiday och fikade, mys! Världens bästa är han. Det var hur trevligt som hellst. Måste göras om.


Jag pratade precis med han, så sa jag att jag skulle skriva blogg, så han ville att jag skulle hälsa till alla. Erik hälsar till er alla


Jag funderar på att skita i att köpa en bräda, det är på tok för dyrt, det skulle kosta mig ungefär 6-7 tusen. Orka lägga ut sååå mycket pengar för en bräda?! Så jag tror faktiskt att det blir ett par längskidor, dom säljer billiga uppe på Langs för bara 1000:- med skor och stavar, hela kittet! Det kan vara värt det. Det finns ju en del här på staff som har längdskidor, så man har sällskap iaf. Vasa loppet nästa!


För övrigt har min telefon, min nya Ericsson k810i paja, så den måste in på lagning. Yeah, kul! Därför det läggs upp dåligt med bilder på bilddagboken. Ni får stå ut ett tag..



Sen blir jag sjukt irriterad på vissa jävla människor som måste bete sig som dom fortfarande vore 14 år. Orka hålla på och tjafsa i en jävla blogg. bla bla du gör så, du försöker göra mig avensjuk, bla bla, du är så ful, visa dig inte ute. Fan ta och VÄX upp nångång. Är det så jävla svårt att ignorera det? Håll allt inom er istället för att skriva ut det och skämma ut er. Du gör bara bort dig, mer än vanligt.



Tjing!



Ovido - Quiz & Flashcards