Alla inlägg under januari 2008

Av Marie - 9 januari 2008 18:15

I fredags när jag jobbade så togs det en bild på mig och Jerry Svensson. Fd europas bästa skejtare. En av dom skönaste människorna jag har träffat. Och lika envis som mig :)





Av Marie - 8 januari 2008 18:05

Hej å hå.. det var ett par dagar sen jag skrev här. Men jag har inte haft tillgång till dator men siddu det har jag nu. Jag har ju inte ens varit hemma, jag har varit i Wäsa. Jag åkte dit i torsdags. Hela helgen var riktigt hel nice, skoj å träffa allihopa igen. På fredagen fick jag jobba i baren uppe, satt där och frös ihjäl hela kvällen. Jag blev som sagt sjuk i torsdags, dunder förkyld med feber. Sviiiin bra! På lördagen var tävling, team challenge. Stava? Brorsan kom upp och vi började häva i oss sprit från dunken, jag var ju fortfarande förkyld och hade inget smakkänsel och kände inte hur mycke spriten smakade så jag blev dunder full, yeah bra marie. in och slirade på wäsa och röjde gärnet. efterfest i våran stuga. som tok ballade ur. usch och fy för sånna människor.


på söndagen  var det bara att städa ur stugan sen satt jag i restaurangen ett x antal timmar ihopp om att få skjuts till mora så jag kunde åka med bussen till östersund. antingen var det full bil eller så fick inte min packning plats. hur gör djur? jo jag ringde sanna i rättvik så hon fick komma och hämta mig, och vi var i mora 16:025 och bussen gick 16:00. jaja, det var bara att åka med till rättvik, sov en timme sen åkte jag med henne till borlänge för hon skulle till linköping. hem för en snabb dusch och sen vidare till tobbe. vi kollade på film och hade värsta mys! jag är såå käääär!


07:10 gick mitt tåg upp hit igen, så tobbe körde mig till tåget och jag sov igenom hela min resa. först till gävle, sen 5 ½ timme hit till åre. jag kanske var vaken max en timme under hela resan. lite trött kanske. när jag kom var det bara att börja jobba. fy fan va seg jag var. huvudet glömde jag i borlänge. totalt borta. usch ja!


ikväll är det utgång på bygget, petter ska spela där. ringde chefen och frågade om han kunde skriva upp oss på listan. ah visst, kan ju försöka. efter ett tag ringde han. hej det är din plastpappa. ni står på listan ikväll. fy fan va gööööttt! slippa kön..


blir jobb hela veckan, surt.. men jag behöver lite timmar nu!


just ja, det har börjar en ny kille här, kimo från värmland. hur skön kille som hellst. så jag håller på och lär upp han så han kan börja jobba själv. sviiin bra!


 vi hörs och vi syns!

Av Marie - 1 januari 2008 23:26

Jag tänkte härma Sanna lite och göra en lång historia om 2007, vad som hände i mitt liv.


I början på Januari fick jag reda på att jag fick jobbet uppe i åre, jag var helt överlycklig. dagarna gick långsamt innan jag skulle fara upp, den 26 januari tog tåget mig till åre, ett ställe där jag aldrig någonsin varit på, helt okänd. kände en person där, hugo, som jag inte ens fick jag i innan jag åkte. när jag väl kom upp efter 10 timmar kände jag, här kommer jag trivas. började arbeta på sibylla och träffade hur sköna människor som hellst, sanny från smaauuuland, emma från linköping, tobbe från byn, jessica värmlänningen, och chefen björn och hela OK/Q8 gänget, vilket team vi var. en gång i tiden.. nu går det ju inge vidare, personalbrist. häv dig upp sanna! februari kom och det skulle ställas till med VM i byn, och jag såg Anja Persson handla godis inne på ok, haha :) medans kabonssen i micron höll på att micras ihjäl. på alla hjärtans dag flyttade jag in på staff hotell i duved, och träffade hur goa människor som hellst.


februari kom, och gick. likaså mars och april, man levde på jobbet och alkohol. i april vart det bestämt att när flytlasset skulle gå hem i maj skulle jag inte tillbaka till borlänge utan närmare bli sambo med mattias i rättvik, vi skulle enbart bo ihop, inge mer. joo tjena, vi blev kära och blev tillsammans och levde ett distansförhållande, eftersom han då jobbade som snickare i storstaden. jag lämnade Åre 3 maj, med massa tårar. det var riktigt jobbigt. min snälla bror kom upp och hämtade mig och sen när vi annlände till dalarna åkte vi till wäsa och hälsade på, senast man var där i december. sedan slängde han av mig hos mattias, som inte ens var hemma. där skulle jag försöka bosätta mig, och det gick.. det var en tid, jag aldrig kommer glömma. vissa stunder var bättre än andra. jag följde med dom till sthlm slutet på maj, så träffade jag camilla och tilde, som bor/bodde på staff. senare var vi till grönan och kollade på pumpbolaget och härjade loss i sthlms nattliv.


juni kom och rättvik var underbart, jag mådde bra och var kärare än nånsin. fick ett telefonsamtal från åre att dom behövde hjälp på sibylla. jag tog första bästa tåg och åkte dit, men först blev det ett litet stopp i sundsvall för att hälsa på crille som också bodde på staff. jag fortsatte till åre och jobbade häcken av mig i en& halv vecka, hann även med en 30 års fest med pg, dock var inte han som fyllde år. jag träffade även på lite folk där som skulle åka ner till ronneby över midsommar. får man haka på? sure, några dagar senare satte mig sig i bilen och hade en bil resa på 110 mil. bilen pajade efter örebro och vi fick åka bärgare till örebro och sedan ta en hyrbil  ner till ronneby. där firade jag min midsommar med emmiz och malin. det var en helt galen helg, massa nytt folk. dagen efter midsommar ringde mattias upp mig och gjorde slut. då var den sagan slut. vi lämnade ronneby och åkte till dalarna igen, jag åkte upp till rättvik för att packa ihop alla mina saker, det var jobbigt. det var dax att flytta hem till mamma och pappa.


juli kom och jag fick jobb som städare, jag måste säga att det är det tråkigaste jobbet som finns. aldrig mer! jag jobbade och gjorde inte så mycket mer. jag åkte ner till ronneby igen och där var det tosia, jag träffade en jätte söt kille som heter kalle, vi har kontakt än idag, helt sjukt. men vi hörs inte allt för ofta. nog om det. några dagar innan min födelsedag var jag till stockholm med erik och jimmy, vi var och hälsade på bosell och festade. min 20 års dag tillbringades på min altan med massa vänner, och jag hade en underbar natt tillsammans med tobbe, exet som jag inte hade haft kontakt med på 2 års tid.


augusti kom och classic car week drar igång, som består av fest vareviga dag. jag och tobbe höll ihop hela augusti och det var underbart.hemma hade vi ett 100 års kalas, jag 20, sofie 30, mamma 50. så hela tjocka släkten kom och firade oss. jag gjorde även en resa med lars, peder och pjär till göteborg. vi bodde på vardrarhem och gick på universeum. stava? även sannapanna kom och gick runt med oss där. åh det luktar sanna av dig, haha va konstigt! jag och jenny började umgås efter ett år. tack och lov!


september kom och resan närmade sig. tillsut slog datumet 19 september, det var dax. gran canaria here we come. det var bland det bästa i mitt liv, ett minne för livet. jag älskar er hela min familj. tråkigt att bror inte var med!


i oktober ringde dom som ganlningar till mig från åre. nu är det dax att du kommer upp hit och blir personal ansvarig. självklart. men först och främst lämnade vi kahnsgatan och flyttade till lergatan. mor och far flyttade och jag fick ett eget rum där, haha. hur många nätter har det blivit där? inte allt för många. 21 oktober var det dax, igen.. ÅRE ÅRE ÅRE! syster sofie körde upp mig och stannade en natt. jag flyttade tillbaka till staff och fick rum nummer 15. just då var det bara jag och camilla som bodde här så det var huuuur skönt som hellst.


november, snön kom och stannade, jag jobbade hela dagarna och hade ingen fritid. tova flyttade in på mitt rum och började jobba på sibylla. allt fler folk flyttade till staff. 15 november åkte jag till blge och firade sofie igen på hennes 30 års fest. absolut den roligaste festen jag någonsin varit på. du är sååå duktig.


december, vad hände då? hela staff blev fullt av massa människor. jag jobbade på som vanligt och åkte hem över jul. julafton spenderades hemma, med massa god julmat och massa paket, och alla söta syskonbarn. juldagen härjade jag och sanna på parken i rättvik. 27 december gick bilen återigen upp till åre. jag och sanna stod för 24 timmars sen, klockan är nu 00:03 vi stod på kläppen taket och skålade med champange och kramade om varandra och önskade gott nytt år.


jag är fasiken hel nöjd, 2007 var bra.  2008 ska bli bättre.


nu har jag kramp i fingrarna. så jag avslutar här.


tjooo!

Ovido - Quiz & Flashcards