Alla inlägg den 15 september 2008

Av Marie - 15 september 2008 15:39

Ni har väntat länge på en smaskig uppdatering mig nu va? Vad jag har pyssla med nere i Daaalarna.


Jag och Erik rullade mot Borlänge i tisdgas kväll, vi kom inte härifrån förens vid åtta. Vi hade en resa på 6-7 timmar framför oss. Hujedamig!

Sakta men säkert tog vi oss fram, vi stannade hos Sandra och sa hej. Sen raka vägen hem till Lergatan, där slocknade vi fort.


Onsdags morgonen var det dax för kryssning, vi knatade bort till Esplanad och åt en frukost, och sen vidare till buss stationen, hoppade på bussen som skulle ta oss till huvudstaden. Väl framme i Stockholm fick vi vänta på att få kliva på. Kvart över fem hade kön bildas lång och vi fick äntligen kliva på.


Raskt ner till hytten och byta om, upp till puben och klämma en malibu & cola. Vidare bort till Tapas för att klämma i sig den fantastiska fläskfilén.

Ner till hytten igen och byta om till fin kläder, dricka lite grogg, upp till Fun cluben och röja till Lasse Stefanz. Vi hade som alltid lika roligt. Höll igång till klockan tre ungefär, sen däckade jag och Erik väldigt snabbt. Men det blev lite spring fram och tillbaka innan Sandra la sig, eftersom hennes hyttnyckel slutade fungera.


Torsdags morgonen vaknade man upp och mådde toppen. Vi hade sovit lite väl länge så vi missade frukosten. Handlade klart allting på taxfreen, sen var det lunch dax. Plockade ihop allting sen var det bara att kliva av båten.

Och sätta sig på bussen igen, 4 timmars buss resa.

I Borlänge möttes vi av Beckis, värmlänningen som bodde i Åre i vintras.

Lämnade av allting hemma sen åkte vi bort till China garden och köpte mat, hyrde film och åkte hem till Sandra och njöt av den underbara maten.

Sen kollade vi på Varg, en riktigt bra film. Vi var så trötta  så vi somnade allihopa i Sandras soffa.


På fredagen var vi hem till Gittan på fika, och det var nog höjdpunkten på hela veckan. Vilken härlig människa. Dalmålet kommer fram ganska fort.

Va fan, halu gått och blivit sambo. Jag får väl säga grattis då, ...ditt svin.

Mohahah!

Etter det åkte vi bort till kupolen, försökte hitta present till mamma och sofie, eftersom dom fyller år på lördag.

Efter många om och men hittade jag en té korg till Sofie, och en super snygg kaffe kanna med tillhörande kaffe muggar. Det fick mamma


Halv sju möttes vi upp alla utanför Broken dreams, det var dax för middag. Mamma och pappa firade 25 års silver bröllop. Hur har ni stått ut?

Middagen var jätte trevlig och det var kul att träffas allihopa. Syskon och syskonbarn. Love!


På kvällen var vi hem till Sandra och kollade på Sunes jul. Åkte sen bort och träffa Malin, vi har inte setts på 1 år. Vi båda började tjuta när vi sågs. Det var så ofattbart att jag hade henne rakt framför mig. Vi kramades länge, sen var hon tvungen att hoppa in i bilen för att åka till Falun.


Vi åkte bort till Sandra igen, där gjorde vi absolut ingenting. Åkte sen hem och sov


På lördagen var det dax att packa ihop allting, det var dax att säga hej då. Den här gången kändes det verkligen jobbigt. När man vet att vi inte ses förens nästa år. Jag höll emot tårarna när vi kramades allihopa, men när jag satte mig i bilen och vi rullade iväg kunde jag inte hejda tårarna.

Vi fortsatte mot Djurmo för ett stopp hos Sofie. Klara hade bakat en smaskig socker kaka. Kollade in Pontus fina tonårs rum. Ännu en gång var det dax att säga hej då, på ett tag.

Nästa stopp var Insjön, vi stannade på Lager 70. Hittade en jätte fin höst/vinter jacka. Åkte vidare till Rättvik, mötte upp brorsan, emmy och karin inne på Fricks. Vi gick vidare till Tahi stället brevid. Det var den skabbigaste restaurangen jag varit på. Noll service, noll inredning. Plast stolar, plast bestick. Nej usch! Maten var okej.


Körde upp Stefan till han, kramades med Emmy. Återigen säga hej då.. Men jag och brorsan ses ju "snart" igen. 23 december, när vi åker till Gran Canaria.


Resan upp tog 4½ timme, jag sov kanske en halv timme. Sen hade vi bara ett stopp.


Väl hemma åkte vi förbi vid Fredrik, där Camilla och Tommy var. Käkade lite ost och kex. Sen åkte vi hem. Tillbringade kvällen framför tvn med en chips påse. Slockande väldigt snabbt!


Det var min lilla resa ner till Dalarna, allt minsta detalj. Det gillar jag!


nog om mig nu.. hur står det till med dig?



Ovido - Quiz & Flashcards