Alla inlägg under juli 2007

Av Marie - 23 juli 2007 08:54

igår skrve jag ett långt inlägg, om min kära pappa. men jag hade varit inne för länge på sidan så jag hade loggats ur när jag skulle uppdatera. kommer förmodligen skriva om allt, när jag orkar.


är hemma för en snabb frukost, hästkorvs macka och vitlöks salami macka, och rabarber grädd té. suuuper gott!


ska snart ut till BSM och städa, äckliga industri. gubbarna kan skita ner.


senare idag kommer brorsan och hämtar emmy, då ska han köra ut mig till bäsna, ska dit och fiska igen med Kenz.



Ska man ha 20 års fest på lördag?

Av Marie - 21 juli 2007 00:01

igår fick jag ta hand om en jätte full mattias, arm i arm gick vi hem till han och sov. var underbart att få hålla om han och sova med han igen. var även skönt att få en förklaring varför det tog slut också. men vänner är vi nu iallafall. känns skönt :)


är tillbaka i borlänge, vart bara en snabb visit i rättvik. syrran kom dit idag, så vi gick ut på långbryggan och snackade lite skit, sen gick vi och tog en glass, rättviks glass. så underbart god. enda glassen jag äter. är ju inte så förjust i glass, får mest kvälvningar av det.


hela kvällen har jag försökt tagit mig ut till sundlövs sommarstuga, det är ju fest där. men det är inte lätt när man inte äger en krona. men det började ordna upp sig när jag och tommie var till MAX och käkade, dennis kom dit och han erbjöd sig att köra dit mig, eller jag mer eller mindre tvingade han. han gick med på det, men sen vart han och undra om det var grusävg, ringde johan och kollade, och självklart var det. så då sket det sig, så nu sitter man här och ruttnar bort.


borde gå och sova egentligen, är faktiskt fruktansvärt trött.



en nykter helg, det var fasiken länge sen.


just fan, det ringde dolt nummer till mig i torsdags natt, först halv två på natten, men min telefon är ju som den är, hörde ingenting, plus att jag sov just då och var totalt borta. sen ringde tjugo i fem på morgonen, men då orkade jag fan inte svara. men vem fan ringer 04:40 en fredag morgon? vem äääääääär du?

Av Marie - 20 juli 2007 22:38

då sitter man i rättvik då, hos brorsan. har saknat rättvik så mycket så jag åkte hit idag.åh jag har äntligen fått träffat mattias, sist jag träffade han var 10 juni, och det är ett bra tag sen. var underbart att få krama han igen.


tidigare idag har jag varit på dop, beppas lilla son anton döptes. efter det fikade jag, sandra mamma & pappa på torsångs café.



väntar på att erik ska höra av sig så vi kan gå ner på stranden och kikilura lite :)



lycklig..

Av Marie - 18 juli 2007 17:47

det blev inge malung för mig, jag hade absolut ingen ork. men hade mer än gärna åkt dit. men då hade jag varit tvungen att åka med tåget 05:44 från malung, och hur lockande lät det? inte alls.


så om ca 10 min åker jag och min kusin pia ut till romme travet och spelar tut bingo, eller tutt bingo som andreas hade sagt. hoppas på hög vinst. så jag har stått och förberett en tonfisk sallad, muuums. längtar mest efter den


önska mig lycka till, kanske kommer hem med 5000 i handen, man kan ju alltid hoppas.

Av Marie - 18 juli 2007 13:19

varför ska jag vara så lätt övertalad. johan från stockholm ringde, och undrade massa saker om dansbandsveckan. undrade om inte jag skulle följa med han. åååh jag vill ju så gärna. överraska gubbarna igen. isåfall tar jag och johan tåget hem halv sex i morgon bitti. egentligen borde jag stanna hemma och vila, har inte blivit så mycket sömn den här veckan..


hur ska jag göra? det återstår att se..


känner jag mig själv rätt kommer jag åka

Av Marie - 18 juli 2007 11:46

jag är nog bland den rastlösaste människan som finns. igår var det dax för nya äventyr. jag har varit till hedesunda, det ligger mellan gävle och tierp kan man säga. tåg först till gävle, sen buss vidare mot hedesunda. resan var inte det lättaste. skulle från början ha åkt med pär och andreas dit, men dom hade tok för bråttom dit så dom åkte utan mig. just i det ögonblicket när dom sa det hade jag kunnat haft ihjäl vilken människa som hellst. usch vad arg jag var. gick runt på kupolen och surade. efter ett tag bestämde jag mig att jag bannimej skulle också till hedesunda, och så blev det. när jag väl hade kommit fram till hedesunda så visade det sig att det var ca 1 mil ut till ön, öhm jaha? ska jag gå, lifta, skita i allt å åka hem? det fick bli en taxi. väl där framme var pär och andreas, stup fulla. vi gled in där på hedesunda dansen, där lasse stefanz spelade. var kul och se gubbarna igen. vi röjde gärnet som vanligt. jag flörtade åt mig en trumpinne av nya trummisen. nu har jag 5 st. sov i husvagnen, fy satan vad kallt det var. pär fick hålla om mig och värma mig. i morse hakade vi på husvagnen på bilen och åkte hemmåt. skulle egentligen ha åkt och jobbat nu när jag kom hem. ringde göran, du kan vara ledig idag sa han, och nyktra till. puuuh hörru du, jag var faktiskt nykter igår. sådetså! pär och andreas åkte vidare mot malung.


mamma, pappa & sandra drar till malung om någon timme, på dansbandsveckan, åh jag vill också dit. men jag har ju som sagt ett jobb och sköta, och fick faktiskt se lasse igår.



nej nu ska jag äta lite fiskpinnar och vila en stund.

Av Marie - 16 juli 2007 23:08

jag får inte sakna dig, men det är svårt att låta bli. jag saknar dig så förbannat  mycket. allt för ofta finns du i mina tankar, tänker på den underbara tiden jag fick med dig. allting känns så bortblåst.


jag ska försöka vara ärlig, ge vettiga svar. men ibland blir jag tveksam. dina frågor finns kvar. är man snart 20 år och sviken, slår sanningen hårt. men att linda dig runt bomull känns så fel. vänd dig inte bort, jag vet hur du känner. ta dig till nästa punkt. fortsätt gå, så har jag gjort. ingen här är värd, det pris man betalar. ta dig till nästa punkt, gå mot nya mål. livet har så många sidor, det är svårt att förstå. vill du veta vad som händer? forsätt gå.


jag kan inte hindra stormar, bara finnas till hands. sitta ner och bara lyssna som en vän.


allting har ju sin tid, det är så man säger. allting har ett slut, ja det är väl så.

det föll tårar från himlen, det föll regn i min själ. det den där kvällen du ringde, och sa tack och farväl. det blev tomt i mitt hjärta och jag saknade dig. det föll tårar från himlen, dom föll för dig och mig. när jag tänker tillbaka på den försvunna tiden, det är det svårt att förstå vart tiden tog vägen. ja, vad blev det av, alla ord och löften? jag som trodde vi hade valt varann. 


tänk på mig ibland.. 

Av Marie - 16 juli 2007 03:20

jag borde verkligen sova nu, ska upp om 3 timmar. inte bra med sömn inatt. fan också. jag borde ha så mycket sömn jag bara kan för att ora med en hel arbetsdag.


Men men, jag är tillbaka i Borlänge, efter att ha varit i Blekinge i 4 dagar. Dagarna där har varit riktigt nice, träffat så mycket nytt folk. Aldrig kännt mig så uppskattad som jag gjorde då. Härliga människor.


Tog flyget till Stockholm, så min lock för öronen har precis gått bort. Åkte sen tåg från Arlanda till Borlänge.


Hittade pappa för någon timme sen somnandes framför tvn, lilla gubben är ju trött efter en vecka på dalecarlia, slitit som ett djur. Glass Åke, haha. Finns ett repotage om han på internet. Han kan han..


Nej nu måste jag sova. Måste iaf få sova nån timme


finns nya bilder på bilddagboken från helgen


http://www.marieerixon.bilddagboken.se

Presentation

Omröstning

Kommer du och hälsar på mig i vinter?
 Ja
 Nej
 Känner inte dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards