Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Marie - 8 oktober 2007 12:26

Fick samtal av chefen i Åre i morse. Han ringde och ville ha mig i Åre tidigare än beräknat. Han ville att jag skulle komma upp redan i November. Nooo problems. Ringde Skistar men Kajsa som jobbar där var inte där så jag ska ringa klockan tre igen. Måste fixa boende! Nu längtar jag faktiskt riktigt mycket till Åre.. Familjen, ni kanske får fira jul utan mig i år.. Men jag hoppas verkligen inte det!



Nej nu ska jag ringa mamma och se vart hon håller hus

Av Marie - 8 oktober 2007 01:05

Jag är väl en riktig slarvel. Som ni redan visste skulle jag ha åkt till Stockholm i fredags, men bilen jag skulle ha åkt med vart proppfull och jag rymdes inte med där. Jag ringde SJ och beställde en tågbiljett till lördag morgon, 10:54 skulle tåget ta mig från Rättvik till Stockholm. Jag satte igång och festade med grabbarna, vi hamnade nere på bowlingen som vanligt. Allt för många drinkar slank ner och tillslut hamnade jag på Sjövillan. Jag bytte fram och tillbaka med min mobil, samsungen hade dåligt med batteri och var lika dålig som vanligt, hade min super gamla nokia. När jag väl hade slagit mig till ro och får syn på en klocka står den på 03:10 medans min mobil står på 02:10. Jag får för mig att min mobil inte funkar som den ska och ställer om den efter klockan. Jag sätter alarm på tio och är dum nog å sätter telefonen på ljudlös, somnar och vaknar först klockan åtta, puuh jag hinner med tåget. Somnar om, och vaknar klockan elva och inser att jag har missat tåget, så jävla typiskt mig. Sen ringer Sandra mig och frågar vad jag gör, ja inte så mycket jag har väl missat tåget jag försov mig ju, aha när vakna du då? klockan elva.. men marie, klockan är tio i elva nu. skojaru med mig? Så egentligen var klockan tio när jag vaknade. Och hade jag varit tillräckligt smart och haft huvudet med mig hade också fattat det, och hade kunna varit till Stockholm. Men icke. Jag har bara själv att skylla på. Jag hade det bra hemma hos E. Kollade på Titanic och bara slappade, halv fem åkte jag och bror hem till Stora syster Sofie på 30 års middag. Gud vilken mat, åh det var sååå gott. Tusen tack. Recept gärna :) Jag åkte med Stefan till Rättvik, låg hemma hos E hela kvällen och käka chips å kolla på tv. I min ensamhet. Såååå skönt, nere på byn var det fullt drag, Rättviks marknad. Idag strosade vi runt på marknaden, jag köpte tio par strumpor för 100 kr. Sen blev det en ny piercing till tungan och andra hålet i navlen.


Jag är verkligen super trött och borde ligga nerbäddad i sängen just nu. Lät som en bra idé


Gonatt!

Ovido - Quiz & Flashcards