Alla inlägg under februari 2008

Av Marie - 18 februari 2008 01:41

Om 5 timmar åker jag upp till Åre. Tåget går 07:09 och jag är framme i Åre klockan tre. Har försökt hållt mig vaken ett tag nu för att kunna sova mesta delen på tåget. Det är byte i Gävle som vanligt, sen 6 timmar på tåget så det är lika bra att sova.


En hel vecka hann jag spendera här i Dalarna. Jag är hel nöjd med hela veckan.


  • Söndag kväll var jag med Tobbe
  • Måndag lekte jag med Jenny hela dagen, vi var på kupolen och kika
  • Tisdag Kom Sundlöv, vi var till kupolen igen, han handlade skor sen åkte vi till Sandra och fikade
  • Onsdag Var det dax för kryssing som var riktigt skoj
  • Torsdag Var på båten så gott som hela dagen, direkt jag kom hem stupade jag i soffan
  • Fredag Var bara hemma och umgicks med mamma och pappa, åkte hem till Sandra och kollade på Lets Dance och umgicks med henne och gittan
  • Lördag Mini disco i Rättvik, Emmy hade 7 års kalas där jag fick vara lek ledare. På kvällen var jag till Falun och festa med Jenny, och massa falu pojkar. Sundlöv var min privata chaufför hela kvällen
  • Söndag Jag och Jenny umgicks, var hem till hennes syster och drack kaffe. Hem och packade ihop allting, setat mesta tiden vid dator för att hålla mig vaken

Så har min vecka sett ut. Tusen tack till alla som förgyllt min vardag





 




Nu ska jag inte få se Dalarna förens det är fint och grönt här, sommar.



Jag återvänder inte hit förens i maj eller juni. Det ska bli otroligt skönt. Nu ska jag hem till mitt kära hem jag har i Duved och må bra, det är där jag hör hemma!


Gonatt




Av Marie - 15 februari 2008 18:02

I onsdags bar det äntligen av till Stockholm för den efterlängtade kryssningen vi hade fått av Stefan i julklapp. Emmy som fyllde 7 år hade inte en aning om att vi skulle åka. Vi ringde på onsdags morgonen och gratta henne och frågade hur hon skulle fira sin dag

- Ja jag ska åka till skolan snart och sen vet jag inte.


När hon klev på bussen i Rättvik blev hon smått överraskad. Resten av familjen Eriksson klev på i Borlänge.


Vi klev på båten 17:15 och båten brukar lämna Sthlm kl 18:00 men det blåste så mycket vi åkte därifrån strax efter åtta.


Träffade Johan, vi höll ihop hela kvällen. Min lilla ängel, vi har träffats varenda kryssning, och man blir alltid lika glad över att se han.


Lasse var alltid lika roligt att se, Emmy och Klara sjöng med på "Egna vägar" det såg så sött ut. Olle ville ha upp Emmy på scenen och sjunga Skattlösabergen men hon var så trött.


När det lasse slutat spelade var det Disco, jag hade så ont i fötterna så jag satt i trappan och prata med Marcus. Klockan fyra gick jag och la mig.


Halv tio var det dax för en jäklig gungig frukost. Det var såna stora vågor ute så hela båten gungade. Frukosten var inte långvarig, barnen mådde inte så bra.


Träffade på Johan så vi satte och prata lite, och tog det allmänt lugnt.

 Sen spelade vi bingo och Emmy fick in 3 rader och kammade in 300 riksdaler.


Mitt upp i allt stress träffar jag på Uffe, typ Lasse Stefanz manager som står med 10 väskor och har lite problem. Jag erbjuder han hjälp och vi lassar en kundvagn full med väskor och jag har fyra väskor. In i hissen med allting, vi fick åka upp och ner i hissen innan vi kom till trean, klockan var 15:40, bussen hem till Borlänge gick 16:05. Jag var sjukt stressad, min packning var fortfarande kvar i hytten. När vi väl kommit ner till däck tre var det bara att kuta till gubbarna, dom stod där och hejjade fram oss. Pust och stön! Dom tackade mig. Olle kramade om mig och sa att jag var lik Sanna Kallur. Öhm jaha?!


Jag kunde inte stanna längre, det var bara att kuta bort till hissen, där stod jag stressad som fan, hissen kom aldrig. Det fanns ingen trappa, öhm.. efter ett tag kom hissen. Tack och lov. När jag klev av på däck 2 stod brorsan där med alla mina grejor! Tusen tack.



Hoppa in i bussen och satte sig till rätta, och vips så sov jag. En stund iaf.


Kroppen gungar än efter dom förbannade vågorna!


Nu måste jag skynda mig, ska möta upp Sandra om 40 min och jag ska hinna duscha på det


Hej och hååå!



Av Marie - 11 februari 2008 23:49

Då var man tillbaka i Dalarna då. Jag kom hem vid halv åtta på kvällen. Åkte bil från Åre till Mora, och sen åkte jag buss från Mora till Falun, och i Rättvik hoppade Sändy på. I Falun hämtade mor och far oss. Hem och käkade liute mat, hade en liten kareoke kväll med lasse stefanz, haha. Måste ju träna upp oss innan kryssingen på onsdag. Sen lyckades mr T övertala mig att komma och kolla på film, men det tog sin lilla tid innan han fick som han ville. Men sen kunde jag inte ge mig nå mer, så jag åkte dit. Dte var väldans trevligt! Han åkte iväg halv sex i morse och jobba, jag sov vidare. Guuud va skönt det var. Så när jag vaknade upp promenerade jag ner på stan, och sen vidare hem och gjorde mig klar för en hel dag med Jenny på kupolen. Och jag säger det, det var fanimej sista gången, haha.. herregud. Den människan kommer handla ihjäl sig någon dag. Åkte vidare hem till Jenny och drack kaffe.


Nu är jag hemma hos Sandra, tänkte sova här inatt. Blev lite osams med mamma, ibland blir jag riktigt less på henne. Mitt upp i allt ringde stora syster Sofie, var skönt att få prata ut lite. Men det var svårt att hålla emot tårarna. Usch ja!


Håller på och lägger in massa bilder från Åre i bilddagboken, det tar ju sin bild. Laddade in 482 bilder, det har blivit en del. Kan säga att 450 av bilderna är fest.


Nu är det fanimej inte långt kvar till kryssingen, snart bara en dag! GÖTT MOOOOOS!



Nej, nu ska jag fortsätta ladda in bilderna


Jag måste erkänna, jag saknar åre..

Av Marie - 10 februari 2008 03:28

Idag var det live uppträdande på torget.

 Artisterna som uppträdde


  • Vincent Pontare
  • Mattias, Erik och Danny
  • Kate Ryan
  • Martin Stenmarck


Jag tyckte Vincent var en riktig pudding, jag gillar ju killar med lite längre hår, och sen är det faktiskt lite sött med en liten toffs där bak. Jag stod där med frusna händer i jackfickan och sjöng med i låtarna och gungade med höfterna.


Mattias, Snygg Erik och Danny körde två låtar, Apologise och en till låt som jag inte minns vad den hette.


Kate Ryan sjöng på franska, det är väl det hon gör? Jag hoppas det iaf.. Hennes dansare såg ut att komma direkt från 90 talet.


Martin Stenmarck. Hann böra en låt, sen var jag tvungen att springa till bussen. För övrigt var det knökat med folk på torget, och svin kallt.


Annars var det helt okej att få se lite kändisar i byn, inte varje dag!



Om några timmar åker jag äntligen heeeeeeem!



Bilder är från http://www.arelife.se



Av Marie - 8 februari 2008 16:48

Äntligen fredag, i morgon är jag äntligen ledig. Ska bli riktigt skönt, ska åka in på byn och hänga på torget, och kolla på massa uppträdande. Om jag får någon med mig, alla jobbar ju! Men det löser sig.


Jag åker hem redan på söndag, det ska bli otroligt skönt må jag säga. Åker hem med två killar från Värmland som är och hälsar på Kimo, så jag kommer iaf en bit på vägen. Till mora.. en hel vecka hemma.. det känns verkligen som det behövs. Behöver komma härifrån ett tag. Blir less när det inte funkar som det ska på sibylla, känns som alla tar det som en lekstuga här. Usch, blir så jäkla less!



Ska försöka ta mig hem nu och sen blir det film ikväll.


Trevlig helg

Av Marie - 6 februari 2008 15:25

Är det så folk uppfattar mig? Haha, kollade igenom mina referenser här på bloggen hur folk har hittat hit, och ser att det är någon Jimmy som har en blogg, besöker den och ser hans länkar "Dansbands flickan" Trycker upp den och hamnar på min sida. Whaaaaaat? Så galen i Lasse Stefanz är jag väl inte?! Tyckte det var ganska komiskt.


http://jimmysblogg.bloggagratis.se    


/ Dansband 4 ävääär :D



Av Marie - 5 februari 2008 21:16

Ibland när man hör av låt som har satt djupa spår i en ens själ så blir man nostalgisk, man minns tillbaka, ler lite smått på läpparna, och fäller en liten tår, man saknar. Så var det för mig idag, nyss när jag skura golvet kom det på en låt på radion. Jag blev att tänka på dig Jenny, alla minnen for ur mig, och jag skvätte en liten tår. Jag saknar dig så sjukt mycket, vill att du ska vara runt mig dygnet runt. Jag ska packa ner dig i väskan nästa söndag och ta med mig dig till Åre, och här ska du stanna med mig. Det 'är en vecka kvar tills jag sätter mina fötter i Dalarna, det kommer kännas som en evighet. För en gångs skull känns det kul att få komma hem. Det finns mycket jag ser iframemot den här gången. Jag ska tillbringa all min tid med dig.


Om en vecka ses vi Jenny, jag ska krama ihjäl dig min älskade vän!

Av Marie - 5 februari 2008 02:30

Ännu en sömnlös natt, när ska jag lägga mig i tid? Klockan är halv tre och lilla jag sover inte. Men snart ska jag stänga ner locket på datorn och sova. Gud vad jag älskar bärbara datorer, men det är lätt att bli fast. När man kan ligga i sängen med täcker över sig och bara luta sig tillbaka och surfa runt i flera timmar.


Ikväll hade skistar sin årliga personalfest på bygget, temat var dansband så hela staff hade rosa tröjor som dom hade gjort själva och målat och fixat. Tok tuperat hår och ill gröna, rosa, lila ögonskugga, och höga byxor med benvärmare. Riktigt hett! Den festen hade jag verkligen velat varit på. Jag och Rebecca stannade hemma och kollade på film, och jag fick 20 mins massage, och det behövdes verkligen. Sen var vi in och hämtade alla klockan ett.


I söndags när jag jobbade kom Sandra in på sibylla, skåne tjejen jag bodde med här på staff förra året. Hon har hållt sig hela säsongen att inte säga att hon skulle komma upp. Så hon överraskade mig totalt. Det blev ett jäkla kram kalas. Hon kommer bo i fjällbyn så i morgon blir det förfest där sen vidare till bygget. Ja jag vet, jag skulle inte dricka något förens kryssingen, men nu höll det inte länge till. Tyvärr..



Var ledig idag, hur skönt som hellst. Jag, rebecca, pia och camilla var in till byn och handlade, åkte hem och gjorde ris och kyckling med fetaost sallad, som var sviiin gott. Kunde ha ätit ihjäl mig på det där. Mums säger jag bara, det får bli fler gånger.


Jobbar i morgon, seeeegt.



100:- på kortet, yeah. Märy är sten rik, kommer bli en jäkla rolig kryssing. NOT! Tur att man har mamma och pappa med sig, haha :)


Nej nu ska jag klicka vidare, och hoppas på att bli lite tlöött..



Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards