Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Måndag kväll

Av Marie - 29 september 2008 23:50

Då sitter man här framför dumburken igen. Internet går skit segt, går knappt att komma in på någon sida, så därför tänker jag fördriva tiden med att kludda ner något här.


Helgen bestod av massa jobb och utgång både fredag och lördag.


I fredags satt jag och Claes hemma hos mig och drack lite, lyssnade på musik och hade det trevligt. Vi gick ner till TTs och hälsade på Yngve och Lennart som hade varit ute och ätit. Vi knallade rakt över till Dahlboms, där slank det ner en och annan drink. Vidare till Country club, träffa lite folk, tillbaks till Dahlboms och sen hem och sov som en stock.


Lördagen vaknade man upp som ett lik, cyklade iväg till jobbet. Rebecca kom och jobbade med mig. Jag har anställt en till tjej, 15 år och är genom go. Vi hade riktigt kul, och vi funkar riktigt bra ihop. Hela lördagen var det knökat med folk, Rebecca fick stå i kassan och jag flippade burgers.

Det blev ännu en gång kassa rekord.


Det har även blivit nya ägare på bykrogen ovanför Sibylla. Ubbe och turken, kommer aldrig ihåg vad turken heter. Sian tror jag.

Skit samma, vi hade bestämt tidig i veckan att vi skulle gå ut och käka på lördag, sagt och gjort. Dom gjorde mat hemma, så jag fick äta själv. Vi var på restaurangen här nedaför i samma hus, Beefalo. Jag åt köttigt kött, som jag brukar säga. Entreco, stavad det så? Men ni fattar väl ändå. Och lite natcho till det. Muuuuuuums. Efteråt såg jag ut att vara i 5 månaden.


Eftersom det var Åre höstmarknad i helgen så var det hålligång på Holiday club, vi knatade bort dit och svängde våra lurviga. Ubbe var kung på att dansa, och att prata med folk. Jisses, den människan är inte blyg.


Jag var alldeles för trött och sliten så jag gick hem vid ett. Duktigt gjort av mig


Söndagen var man någorlunda pigg, kommer ut från lägenheten och ser att hela fjället är snötäckt, inte helt då. Men visst fanns det snö där. Jag drog en djup suck och trampade iväg till jobbet. Fick höra att det låg 2 dm snö på skutan. Återigen en stor suck. Jag vil inte att det ska komma snö nu. Stå ut med vinter ett helt halvår. Hujedamig.


På kvällen kom Erik hit med en full kasse med massa tacos som han knåpade ihop här, jag låg och slöade i soffan medans han fick fixa maten.

Mums filibabba var det.


I morse ringde han och väckte mig och frågade om inte jag ville följa med till Continental (vet inte hur det stavas) nästa lördag. Hans jobb hade bjudit med han mig och, och resten av personalen på personal fest. En norsk band som spelar creedens låtar skulle spela där. Vi ska bada och basta, middag och sen rocka gärnet till Creedens. Roooooooligt!


I morgon ska jag åka på distrikts möte i Östersund, åker med 11 tåget härifrån. Ska kuta runt lite på stan, försöka hitta en present till Erik också.

Mötet börjar klockan två, ska försöka hitta dit också. Skulle inte förvåna mig om jag kommer dit 1 timme försent och får skämmas ögonen ur mig. Haha. Förra gången jag var där bjöds det på ordentlig fika. Inge torra kakor här eller. Det var säkert 20 sorters olika bakelser. Egentligen är jag inte så förtjust i sånt där, men man måste ju smaka när det bjuds. Haha


Idag anmälde jag intresse på en lägenhet här, den ligger ungefär 100 m från där jag bor nu. Nice. Tänk om jag får den. Första handskontrakt. Weej. Men vi skall inte hoppa högt än.



Kramp i fingarna nu. Så jag sätter stopp här

 
 
Ingen bild

brossna

30 september 2008 16:51

ishit va skoj med lgh. hoppas du nu får den bara.
Hoppas snön kommer rejät snart för jag ska nog ta och köp mej en skoter serru :D
Så då har jag verkligen en stor anledning att åka till dig snart.
må bäst.
älskar dig syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 30 september 2009 00:16

Min fina älskade pojkvän, vi har snart 8 månader tillsammans. Jag minns första gången du kom hem till mig på kvällen och skulle titta på film efter en kväll på gubb gympan. Vi kände varandra sen innan, och du frågade efter gympan om du fick komma och...

Av Marie - 3 december 2008 22:48

Det blev lösenord på bloggen, vill ni ha lösen går det bra att maila eller skriva på msn :)   marieerixon@hotmail.com   www.marieeriksson.blogg.se ...

Av Marie - 2 december 2008 19:51

Sådär då, då var designen på min nya blogg.. Och jag välkomnar er dit nu   Jag har inte bestämt mig för om det blir lösenords skyddat eller inte. Det återstår, men jag kommer givetsvis säga till om det.    http://www.marieeriksson.blogg.se  ...

Av Marie - 30 november 2008 23:04

Då har man lämnat Stationsvägen, och Mörviksgården för den här gången. Vi har flytt städat hela helgen, dvs jag och Camilla. Pust och stön vad jobbigt det var. Men nu är det fint och städat, och ur flyttat. När vi låste igen dörren så var det lite jo...

Av Marie - 28 november 2008 00:36

Här är reglerna för utmaningen:1. Länka till den som utmanat dig. 2. Berätta 7 sanningar om dig själv. 3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg. 4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat   1. Jag älskar Pippi Långstrump och kan näst in till var...

Ovido - Quiz & Flashcards