Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Marie - 1 oktober 2008 23:52

Jag berättade igår att jag köpte skor när jag var i Östersund i tisdags. Jag stod mellan 4 par skor. Från början var det 3 par skor. Ett par uggs, en typ sport sko med massa ull i, och ett par bruna mocca dojjs. Jag ringde mamma om råd, hon tyckte jag skulle ta dom som var varmast. Det var ju uggsen. Jag funderade, kände och klämde. Sport skon var för hård, uggsen på tok för sköna, dom bruna mocca var också bra. Vilka skulle det bli?


Tillslut hittade jag ett par dojjor som var lika uggsen, fast med högre skaft, och 400 kr billigare. Tillslut orkade jag inte stå och välja, och testa fram och tillbaka. Så det fick bli dom.


Uggs 995:- på DNA i Östersund

Grymt snygga skor för 500 eller 600:-

Sport dojjan som jag kalla dom


Dom här köpte jag för 599:-


DNA affären i Östersund


Jag hör dina tankar ända hit Stefan.. Nej nej nej. Fula skor nu igen. När ska hon lära sig?

Min bror har aldrig varit ett fan av mina val av skor. Det kommer alltid en stor suck. Jag tror inte han gillar tjej skor.


Jag kan hålla med om att dom nya skorna är fruktansvärt fula. Men dom är otroligt varma, och mina fossingar kommer knappast frysa i vinter. Den här gången föll jag inte för snyggheten, utan för det är vinter skor som jag vill ha varma här uppe i Jämtland. Så resonerar jag iaf :)


Sen får ju ni tycka bäst fan ni vill, haha =)


Av Marie - 1 oktober 2008 21:38

Dagen börjar gå mot sitt slut, jag håller på och tvätta och diskar, eller diskar sköter diskmaskinen.


Idag har jag sluppit huvudvärken, men den lä väl dyka upp snart igen.


Det är så jävla tråkigt väder i Åre nu, bara regn och åter igen regn. Knappt nå folk i byn. Ja ä inte bitter jag eller.


Sitter och små kollar på Efterlyst, väldigt bra program. Den som kom på idén med programmet var jäkligt smart!


Är så sugen på att dra iväg en weekend, hellst vill jag till Italien eller Österrike. Karin, min svägerska (som det så fint heter) tyckte vi skulle ta 2 dagar i Stockholm v44 men då ska jag upp till Luleå på Sibylla möte


Jag ringde till Årehus idag och sa det att jag hade betalat in avgiften, och hon hade försökt nå mig. Eftersom det hade blivit lite knas med betalning osv. Men nu är det löst, och jag anmälde mig till lägenheten igen. Hoppas hoppas jag får den.


Så om ni har massa möbler, köks grejer, tv, dvd, allt som behövs till en lägenhet så jag jag gärna emot det *ler så stort jag kan*


Nu måste jag springa ner till tvätten


Tjo.. som sofie alltid skriver =)

Fan

Av Marie - 1 oktober 2008 00:51

Ska man skratta eller gråta?


Hej Marie.
Den 2008-09-04 anmälde du dig till Årehus AB bostadskö. I e-postmeddelandet till dig och på hemsidan stod det att avgiften på 300 kr ska betalas inom två veckor.
Vi har ännu inte emmottagit betalning från dig och du är härmed borttagen ur Årehus AB kö.
Du är välkommen att göra en ny ansökan hos oss


Visst, jag var lite sen med att betala men jag satte in 300 kr hos dom i måndags. Måste ringa till Ulla som har hand om det där. Anmäla mig på lägenheten igen. Dryyyyygt!


Annars då, har varit i Östersund hela dagen idag. Kutade runt lite på stan, försökte hitta nå kläder att ha på mig nästa lördag, men det var svårt. Hittade istället 4 par skor jag ville ha. Men ett par svarta vinter dojjor fick haka på.


Mötet höll på i 4 timmar, i slutet satt jag bara och gäspade och gäspade. Allt prat, och gå igenom allt gör en verkligen trött. På slutet fick jag fruktansvärd huvudvärk. När klockan närmade sig 18 var jag tvungen att sticka, ringde en taxi som plockade upp mig och körde med ill fart ner till buss torget. Hoppa på bussen, och huvuvärken gjorde sig värre och trodde jag skulle kräkas på bussen. Var tvungen att försöka sova för att slappna av.

Kippade efter andan hela tiden, andades lugn, allt för att inte spy. Jag måste ha haft migrän. Det var hemskt.  Kutade hem, tog två ipren la mig på soffan och kollade på idol. Kände mig bättre. Gjorde lite mat eftersom jag inte ätit något på hela dagen. Sen dess har jag blivit lite bättre.


Men jag förstår inte varför jag har sån jäkla huvudvärk nuförtiden, nu har den setat i 1 vecka minst. Vet inte om det beror på årstiden, att det blivit mörkt. Äh vad jag vet jag. Men när jag gick i 8an fick jag också sprängande huvudvärk i två veckor på hösten. Någon som vet vad det kan vara?


Stefan, köper du en skoter gör jag också det :D


Ovido - Quiz & Flashcards