Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Marie - 22 oktober 2008 01:37

Eftersom Sanna är en smart och blond tjej släppte jag henne fri idag, hon fick prova på att jobba själv. Jag hörde av mig till Sebbe och undrade om han var ledig. Visst var han det. Vi bestämde att vi skulle hitta på något, så han kom till Sibylla och plockade upp mig. Vad skulle vi göra? Klockan var halv fyra. Kuta runt på byn kändes tråkigt, åka in till Östersund när man inte har pengar!


Jag ville ut och fota, eftersom det knappt har blivit något av. Sebbe ville visa mig Jämtland. Vi åkte först ut till Handöl, ungefär 5 mil från Åre. Vi gick bort till ett vattenfall, med en hängbro som var förbannat läskig.


 





Mina ben saka, jag fick svårt att andas genom att gå på den tunna tunna bron, och veta att man har iskallt vatten under sig.


Vi fortsatte färden mot Storulvån. Riktigt mysigt ställe.





Man kan nästan tro att man har fjällvandrat


Efter den lilla resan fortsatte vi mot Storlien, (kungen har stuga där) vi ville ha en kopp kaffe. Stannade på Konsum och tog oss en varsin kaffe och macka med PRO tanterna från Norge


Eftersom det bara är 4 km till Norska gränsen från Storlien var vi tvugna att åka dit också.



I några sekunder befann jag mig i samma land som dig Moster!


Sen var det slut på våran roadtrip, lätt det bästa jag gjort på länge!

Vi åkte tillbaka till Sibylla och kollade in drive in movie, Sanna in action. Satt i bilen i tio minuter och såg henne jobba arsele av sig. Haha!






Ovido - Quiz & Flashcards