Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Marie - 6 oktober 2008 23:21

I morse när man vaknar hör man hur det piskar regn mot fönsret. Inser att jag måste ta cykeln till jobbet, slängde på mig jacka, mössa, långfillingar. Rubbet. Precis när jag höll på att kliva ut från Ytterdörren ringer Fredrik och frågar om jag vill ha skjuts till jobbet. Okej, jag har ca 400 m till jobbet, men att cykla i regn och blås väder vill man inte göra. Kommer ut, sätter mig i bilen. Fredrik frågar om jag har lyssnat på radion. Varför skulle jag ens ha gjort det? Det har varit rån på Handelsbanken här i Åre kläcker han ur sig. Jag kollade på honom precis som han skulle vara dum i huvudet. Flera poliser stod utanför Handelsbanken och omårdet var avspärrat.


Hur kan det hända i den här lilla byn? Hela dagen såg man poliser, och helikopter snurra runt uppe i luften.


Polisen jagar tre män misstänkta för grov stöld på Handelsbanken i centrala Åre i morse.

– Det var två män maskerade med rånarluva som var inne i banken. Det är mycket troligt att en tredje part väntade som chaufför utanför i en mörk bil som senare sågs lämna Åre, säger Christer Görsten vid Östersundspolisen.

Det är oklart om männen var och är beväpnade men vittnen har sett två personer lämna banken med kassar i händerna.
Polisen tror att den utbrunna bilen som hittades i Ullådalen en kort tid efter larmet om rån, är identisk med den bil som användes vid bankstölden. Enligt polisen hade bilen svenska registreringsskyltar.

Källa: www.op.se

Av Marie - 6 oktober 2008 22:30




Nu kommer dom två närmaste månaderna bestå av regn och dimma.


Jag vill hellre att det ser ut såhär






Kan man göra något annat än att älska denna underbara by





















Ovido - Quiz & Flashcards