Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Rån i Åre

Av Marie - 6 oktober 2008 23:21

I morse när man vaknar hör man hur det piskar regn mot fönsret. Inser att jag måste ta cykeln till jobbet, slängde på mig jacka, mössa, långfillingar. Rubbet. Precis när jag höll på att kliva ut från Ytterdörren ringer Fredrik och frågar om jag vill ha skjuts till jobbet. Okej, jag har ca 400 m till jobbet, men att cykla i regn och blås väder vill man inte göra. Kommer ut, sätter mig i bilen. Fredrik frågar om jag har lyssnat på radion. Varför skulle jag ens ha gjort det? Det har varit rån på Handelsbanken här i Åre kläcker han ur sig. Jag kollade på honom precis som han skulle vara dum i huvudet. Flera poliser stod utanför Handelsbanken och omårdet var avspärrat.


Hur kan det hända i den här lilla byn? Hela dagen såg man poliser, och helikopter snurra runt uppe i luften.


Polisen jagar tre män misstänkta för grov stöld på Handelsbanken i centrala Åre i morse.

– Det var två män maskerade med rånarluva som var inne i banken. Det är mycket troligt att en tredje part väntade som chaufför utanför i en mörk bil som senare sågs lämna Åre, säger Christer Görsten vid Östersundspolisen.

Det är oklart om männen var och är beväpnade men vittnen har sett två personer lämna banken med kassar i händerna.
Polisen tror att den utbrunna bilen som hittades i Ullådalen en kort tid efter larmet om rån, är identisk med den bil som användes vid bankstölden. Enligt polisen hade bilen svenska registreringsskyltar.

Källa: www.op.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 30 september 2009 00:16

Min fina älskade pojkvän, vi har snart 8 månader tillsammans. Jag minns första gången du kom hem till mig på kvällen och skulle titta på film efter en kväll på gubb gympan. Vi kände varandra sen innan, och du frågade efter gympan om du fick komma och...

Av Marie - 3 december 2008 22:48

Det blev lösenord på bloggen, vill ni ha lösen går det bra att maila eller skriva på msn :)   marieerixon@hotmail.com   www.marieeriksson.blogg.se ...

Av Marie - 2 december 2008 19:51

Sådär då, då var designen på min nya blogg.. Och jag välkomnar er dit nu   Jag har inte bestämt mig för om det blir lösenords skyddat eller inte. Det återstår, men jag kommer givetsvis säga till om det.    http://www.marieeriksson.blogg.se  ...

Av Marie - 30 november 2008 23:04

Då har man lämnat Stationsvägen, och Mörviksgården för den här gången. Vi har flytt städat hela helgen, dvs jag och Camilla. Pust och stön vad jobbigt det var. Men nu är det fint och städat, och ur flyttat. När vi låste igen dörren så var det lite jo...

Av Marie - 28 november 2008 00:36

Här är reglerna för utmaningen:1. Länka till den som utmanat dig. 2. Berätta 7 sanningar om dig själv. 3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg. 4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat   1. Jag älskar Pippi Långstrump och kan näst in till var...

Ovido - Quiz & Flashcards