Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Första snön

Av Marie - 28 oktober 2008 01:40

Ännu ett par dagar med dåligt med uppdatering från min sida.


Shoppingen i Östersund i fredags var riktigt skoj, jag hann göra av med allt för många tusen lappar inom loppet av en timme. Två par skor, två par jeans och ett hejdundade med tröjor. En brakmiddag på kinesen. Stor handling på Willys.

Men jag är nöjd och det är väl huvudsaken?

På kvällen blev det en spontan utgång, vi hamnade på Dahlboms som alltid


På lördagen var jag ledig, jag sov läänge, gjorde ingenting, bara slöade. Gjorde ruskigt god mat, fransyska i ugnen med massa vitlök och örter, och en god sallad. Muuuums! Man börjar få in tekniken i köket


I söndags jobbade jag, seg dag, bara massa norskar. Sanna gjorde mat tills jag kom hem, hel stekt fläskfilé lindad i bacon i ugnen, med en bulgursallad

Med hallon och björnbärs paj.

Efter den middagen kunde ingen av oss röra oss


Ikväll var vi bjudna hem till Sebbe på middag, peppar biff med ungrostad mandel potatis vitlök och bacon, och god sallad.

Börjar man bli bortskämd med god mat?


det är bara att gilla läget


Sen kollade vi på Pistvakt, kan man göra något annat än att älska den serien. Fjööööööl av

Ge mig en hojt benghaaa.. Halu smörjt dragbanan? Vi kollade bara 3 avsnitt, Sebbe får besök av oss ganska snart för jag måste se mera.


När vi klev utanför dörren hos Sebbe är asfalten inte längre grå och trist, den bestod av ny dimpad snö. Jag kände mig som ett litet barn på julafton. Det knarrade sådär härligt under skorna. Vi var helt överlyckliga. Nu vill jag verkligen att vintern ska komma så man får den där härliga Åre känslan



På måndag drar jag iväg till Umeå på Sibylla skola, hur dumt det än låter så ska jag gå en utbildning. Nej, jag ska inte lära mig stekare hamburgare utan det är så mycket mer. Allt från klädsel, koncept, hygien, portionering, allt som ett kök behöver veta

Jag ska bo på hotell, i två nätter. Lovely!

Tillslut får jag ett fint diplom som jag ska sätta upp i köket och vara stolt

Haha


Imorn är jag ledig, känns som jag är ledig jämt nu förtiden. Ska ha en dag med Camilla, gå runt lite på byn, fika någonstans. Var längesen vi umgicks på tu man hand. Snart är vi inte längre sambosar. Bott ihop ett år och snart är det fenito. Som tur flyttar hon inte så långt, bara till Duved.


Boende, ja vad ska man säga? Tvåan vi kollade på förra måndagen blir det INTE. Den är på tok för dyr för oss. Sjutusen i månaden. Nja! Vill hellere lägga pengarna på något annat


Annars kanske vi har en trea uppe på Glasberget, som vi får hyra för 3300 kr, vilket är jääävligt billigt. Inte per person då alltså, utan för oss båda två.

Får reda på det i veckan om vi får hyra den. Hoppas hoppas!


Nog om mig


den där märy


Fan att jag inte döpte Sibylla till det namnet? Kan man ändra sig?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 30 september 2009 00:16

Min fina älskade pojkvän, vi har snart 8 månader tillsammans. Jag minns första gången du kom hem till mig på kvällen och skulle titta på film efter en kväll på gubb gympan. Vi kände varandra sen innan, och du frågade efter gympan om du fick komma och...

Av Marie - 3 december 2008 22:48

Det blev lösenord på bloggen, vill ni ha lösen går det bra att maila eller skriva på msn :)   marieerixon@hotmail.com   www.marieeriksson.blogg.se ...

Av Marie - 2 december 2008 19:51

Sådär då, då var designen på min nya blogg.. Och jag välkomnar er dit nu   Jag har inte bestämt mig för om det blir lösenords skyddat eller inte. Det återstår, men jag kommer givetsvis säga till om det.    http://www.marieeriksson.blogg.se  ...

Av Marie - 30 november 2008 23:04

Då har man lämnat Stationsvägen, och Mörviksgården för den här gången. Vi har flytt städat hela helgen, dvs jag och Camilla. Pust och stön vad jobbigt det var. Men nu är det fint och städat, och ur flyttat. När vi låste igen dörren så var det lite jo...

Av Marie - 28 november 2008 00:36

Här är reglerna för utmaningen:1. Länka till den som utmanat dig. 2. Berätta 7 sanningar om dig själv. 3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg. 4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat   1. Jag älskar Pippi Långstrump och kan näst in till var...

Ovido - Quiz & Flashcards