Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Marie - 13 augusti 2008 14:15

Hela den här vekan har kännts piss, det är tråkigt väder och knappt nå folk i byn längre. Dagarna är sega!


Jag försökte inte söka någon sympati av er, angående förra inlägget. Jag var tvungen att få ur mig all ilska jag burit inom mig dom senaste dagarna! Tack iaf för dom varma orden ni skriver till mig.


Nu till något roligt. Jag och Jenz har jagat en skata som lyckades flyga in på macken, en liten mini bäbis skata. Stackarn var livrädd, satt i alla hörnen och skakade, när man lyckades peta på han med sopkvatsen flög den upp, snurra runt lite inne på macken, och tog full fart mot fönstret, smack sa det, han missade utgången. Ett antal gånger. Både jag och Jenz var livrädda och skrek så fort den börja flaxa. Sen kom det in en kund smom var modig och tog en jacka och kasta över skatan, och fick tag i den, och den släpptes i det fria.


Vilken lättnad!



Av Marie - 13 augusti 2008 00:38

Att vara dagens ungdom i det här samhället vi lever i vill man inte vara. Folk ser ner på mig varje dag, vuxna människor. Jag jobbar på ett gatukök, ett nervärderande jobb. Ett strö jobb man har som extra, eller jobbar på i några månader. Man behöver pengarna. Ibland får jag frågan om det är ett roligt arbete, om det är pinsamt att säga att man jobbar på ett gatukök. Vad ska man svara? Jag älskar mitt jobb, jag trivs med mina underbara stammisar som dyker in då och då. Sitta ute på bänkarna, bilarna rullar förbi, människorna vinkar glatt till mig. Av Åre folket är jag accepterad. Dom känner mig. Folk utifrån, turister, norskar, bygg arbetare och allt vad det är, dom  känner inte mig, det är dom som trycker ner mig långt. Ofta försöker man att inte ta åt sig, men innerst inne svider det om hela hjärtat.


Man försöker hela tiden, med ett leende på läpparna. Men idag rann det över kanten. Jag orkade inte mer, och bröt ihop. Jag kunde inte hejda det.



När ska man bli accepterad, och människor börjar behandla en med respekt? Jag kommer alltid vara ung så länge jag kommer driva Sibylla här i Åre. Kontraktet går ut när jag är 23 år. Det är nog bara att inse att den här leken just har börjat!


Jag står hellre där jag är idag, än hand i hand med en skur mopp på ett dammigt kontor, och skurar industri lokalens toaletter.


Presentation

Omröstning

Kommer du och hälsar på mig i vinter?
 Ja
 Nej
 Känner inte dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards