Alla inlägg under september 2007

Av Marie - 12 september 2007 13:31

Den här dagen känns hopplös. Är inte alls på humör, vill egentligen bara låsa in mig och tänka över allting, komma ut när jag har blivit snäll. Jag måste ta tag i mitt liv nu, kan inte hålla på såhär hur länge som hellst. Det funkar inte så. Jag önskar jag hade styrkan.. Allt gnäbb fram och tillbaka hela tiden.


"Jag längtar till du åker till Åre igen"


Det kommer aldrig raderas ur mitt minne.

Av Marie - 11 september 2007 15:25

Igår var jag och Sandra och solade igen. Gud va skönt det är, så avslappnande. Sen gick vi hem till henne och kollade på tv. Gick hem till Malin vid elva, pratade lite skit sen kollade vi på Mäklaren. Riktigt bra serie.


Jahapp, vad händer idag då? Tror jag ska sola med jenny också :)



Inte att har jag fått min lön heller, fan. Jag lyckas alltid ut för sånt. SKulle ha fått lönen den 25 augusti. Men men. Ska ringa och skälla på han idag också!

Av Marie - 10 september 2007 16:13

Min mamma har en förmåga att alltid testa nya saker som kommer ut i matbutiker. Men den här gången tog det tid innan hon köpte det nya Uncle Ben´s riset på påse. Jag hittade här hemma och var tvungen att testa det. Jag har varit väldigt skeptisk till det i början. Det smakade väldigt bra måste jag säga. Men man får salta vattnet lite mer än vanligt. Jag kommer garanterat andvända det fler gånger!


Av Marie - 10 september 2007 14:37

I lördags hade jag rekord på antalet besökare. Enorma 72 st. Skapligt!

Av Marie - 10 september 2007 14:25

Lördagen var hur rolig som hellst, jag är skit nöjd. Jag var ut till Sundborn på kräftskiva. Vi drack och hade det trevligt. Klockan elva drog alla in till Falun och slirade på Harrys. Jag, Danne och Biffen åkte runt hela kvällen, vi skjutsade hem Johan halv tolv. Han var lite trött. Vi åkte in till Falun och sen vidare till Borlänge, in på MAX och käkade. Sen vidare till Falun igen, och slutligen hem till Johan. Jag är skit nöjd med lördagen. Eller jag är nöjd med hela helgen.


Igår var det en lugn dag. Kusin Pia var hit och visa sina ny inköp hon hade gjort på Kupolen.


Kollade på ensam mamma söker. Herregud hur Borlänge mål låter, låter man sådär? USCH!


Det var som när jag pratade med Claes i Åre för någon vecka sen "Marie skärpning nu, ta och kom tillbaka till Åre igen och få tillbaka din dialekt. Jag har väl fått tillbaka dalmålet efter jag har kommit hem. När jag var i Åre försvann allting, fanns ingen där som var från Dalarna.


Nej nu ska jag ta och äta lite mat. Bloggar sen!


tjing tjing

Av Marie - 9 september 2007 16:16

1. Om du var tvungen att byta förnamn i dag, vilket namn skulle du välja ?

Svar: Mira

2. Har du minskat på inköp av flaskvatten typ Loka sedan debatten om det blåste upp eller fortsätter du köpa men med lite dåligt samvete?

Svar: Det hade jag inte en aning om

3. Om du födde en son i eftermiddag vad skulle han få heta ?

Svar: Vincent

4. Vad åt du till frukost ?

Svar: Har inte ätit frukost idag

5. Har någon du känner sagt upp kontakten med dig eller blivit förbannad på riktigt pga något i bloggen ?

Svar: Nopp

Idag är det söndag, vilken dag föredrar du?

Svar: Fredag, för då har man en hel helg av skön ledighet framför sig.

7. Nu är det september, vilken årstid föredrar du ?

Svar: Juli.

8. Drömmer du i färg eller svartvitt ?

Svar: Färg.

9. Snusar du ?

Svar: Nej, men hade en period jag oftast gjorde det på fyllan

10. Hur mår du ?

Svar: Bättre än vad jag hade väntat mig. Jo, men jag mår faktiskt helt okej

:)

Av Marie - 9 september 2007 16:08

Tog den här från http://ejlun.bilddagboken.se


Hej jag heter Anna Brunnberg, och bor i Falun och fyller snart 50 år. Jag jobbar inom hemtjänsten. Jag älskar att städa, diska och det bästa jag vet är falska rykten och skitsnack. Jag har fyra skit ungar. Min hårfärg är svart och mina ögon är mörkblå. Jag lyssnar hellst på skrikig musik, där man inte hör vad dom sjunger. Jazz måste nog vara det bästa att lyssna på. Min favorit är Bryan Adams


Som ditt förnamn sätter du ditt andra namn och ditt efternamn tar du av din närmaste granne. Som hemstad tar du den stad du senast besökte med buss och din ålder tar du av mamma. Ditt yrke är det din pappa jobbar med och dina intressen sånt som du avskyr att göra eller helt enkelt inte tycker om.
Du har lika många barn som piercingar ( örhängen räknas). Din hårfärg är samma som tröjan du har på dig och dina ögon har samma färg som byxorna. Musiksmaken/genren är sådant du inte kan tåla medan favoritartisten är den vars låt du senast lyssnade på.


Jag utmanar. Sanna, Sofie, Sandra, Sara Salminen, Sofia, Jessica. Och alla andra, kopiera den och gör den :)

Av Marie - 8 september 2007 16:38

Sådär då, då har man sovit i två timmar. Så jädrans skönt. Jenny messa med mig precis innan jag somnade, så nu ska hon med mig ikväll. Riktigt skoj tycker jag. Hon slutar inte förens nio ikväll, men jag funderar på att åka ut dit till klockan sju, så man inte missar det roliga, att äta kräftor. Men vet ju aldrig, dom har kanske hunnit däcka innan vi har kommit ut dit, vi är nog inte där förens halv elva om jag ska åka med Jenny. Vi får se.. Ska ringa Johan nu tänkte jag.


Vad ska du göra ikväll? :)

Ovido - Quiz & Flashcards