Alla inlägg den 15 april 2008

Av Marie - 15 april 2008 13:05

Helikopter resan var riktigt häftigt, det tog ca 2 timmar att flyga hit. Det enda man såg var skog skog skog. Nrä vi landade så möttes vi av mamma och Sandra. Vi åkte hem och käkade lunch, och drog vidare till kupolen. Josefin var på det bästa shopping humöret och handlade kläder för närmare tvåtusen kronor. Själv hittade jag en söt klänning jag spanat in länge på Gina, hittade den på rean för 74 kr. Vi drog vidare ner på stan och kollade in dom få affärerna. Syster Sofie och Klara kom så vi gick och fikade på Cafe caal. Mys! Åkte hem, och mamma hade gjort jätte god mat. Kyckling filé med potatis gratäng och sallad, åh det var så gott! Sen färgade jag håret, brunt. Sen visste vi inte alls vad vi skulle göra, vi kunde ju inte bara sitta här och häcka?! Så vi traskade hem till Tobbe i forssa, både jag och Jossan höll på och somna där. Det var jätte skoj å träffa Tobbe igen. När vi kom hem slockande vi väldigt fort.


Sov till tolv idag, vi sa att vi skulle gå upp tio men jaa, det gick ju sådär. Jossan färgade håret igen på mig, det blev lite fläckigt igår. Nu har mamma gjort mat som vi ska trycka i oss nu. Sen ska vi hämta sandra på jobbet och sen bege oss till Rättvik för brorsan ska köra oss till Mora. Helikoptern avgår där idag. SOm ska ta oss till Östersund, och sen ska vi försöka ta oss vidare till Åre för att gå ut på bygget ikväll, takida spelar ju. Haha, vi får se hur den här kvällen slutar.



Det var faktiskt skönt att få komma hem lit snabbt såhär. Jag och morsan har gått ihop hela tiden.


Nej nu måste jag tvätta ur håret. Vi hörs och vi syns.


Puss och Kram

Ovido - Quiz & Flashcards