Alla inlägg under april 2008

Av Marie - 13 april 2008 15:35

Tjoho gott folk. I morgon bär det av till Borlänge, med helikopter. Så himla häftigt. Stannar bara tills på tisdag kväll, åker då helikopter tillbaka hit igen. Josefin från macken följer med mig, ska guida henne i borlänge. Ska även försöka få mamma att vi ska åka till Rättvik och hälsa på brorsan i morgon också, och hälsa på Sofie i Djurmo. Hoppas hoppas! Sen blir det nog en hel dag på kupolen på tisdag, och sen åka tillbaka hit. Dra vidare till bygget och kolla på Takida, wiiiho!


Igår var det Wersens som gällde, burton hade ju sin fest där. Jäklar i min själ va folk det var. Men det var skoj och träffa alla gamla rävare (wäsa folket) Massa massa heta snowboard åkare, i like!


Ska väl packa ner min kära dator nu och bege mig till jobbet, göra beställning. Sen åker jag och Jossan in till stan och sover hos Jocke, så åker vi till blge kl 7 i morgon bitti, och landat en och halv timme senare i daaaalarna!


Syns i morgon då kanske. Jag lovar att jag ska knäppa massa kort!


Om jag inte överlever flygresan, helikopter olyckor är ju ganska vanliga så ska ni veta att jag älskar er allihopa otroligt mycket. Hahaha :)


Au revoir!

Av Marie - 12 april 2008 01:22

Nu har jag legat och slö surfat i ett par timmar, ögonen går nästan i kors. Jag ska lägga mig och kolla på filmerna jag hyrde med mig från macken.


Nanny diaries & den man älskar.


Vilken jag ska se först har jag inte bestämt än. Blir väl att blunda och och peka ut en bara.


 Gonatt

=)

Av Marie - 11 april 2008 20:30

Satt precis och läste igenom syster Sofies kommentarer på hennes blogg, och såg vad brorsan hade skrivit. Jag blev alldeles rörd. Jag blir så himla stolt över mig själv. Att jag, just jag lyckades få den här chansen. Ingen har någonsin trott så om mig. Jag har världens bästa syskon, ni är helt underbara allihopa. På måndag ses vi, jag kommer till Borlänge då.


Hej syrran.

Ingenting är omöjligt!! titta på vår kära lilla syster Marie som ingen trodde speciellt mkt på för 6-7årsen i högstadiet och gymnasie tiderna för henne,,,titta vart hon är nu egen företagare sin helt egna chef hoppas nu att allt kommer gå bra för henne.

Precis lika bra som det kommer gå för dig och din familj. ni kommer iväg till vintern de är bara att fortsätta kämpa och inte ge upp.

för jag och min familj vill ju komma och besöka er i värmen.

Kramar Bror


När jag läste Sofies blogg att det inte blir Thailand i 4 månader bröt även jag ihop. Jag som trodde såå mycket på dom. Det är ju ett sånt jävlar i namma i Sofie. Hon kan, har hon gett sig fan på det så ska det bli så också. Men, man kan inte alltid få som man vill. Ni får iallafall åka dit över jul/nyår och det glädjer mig.


Kram på er från en vääääldigt trött Märy!

Av Marie - 11 april 2008 19:34

Just nu är jag väldigt stolt över min med arbetare jag här på Sibylla. Joel körde bra i Sälen förra helgen och stod högst upp på pallen, och fick en plats i Burton Halfpipe Invitational. Så i morgon ska jag bege mig till Bräcke med bräda under fötterna och heja på han.



 

Av Marie - 10 april 2008 20:58

Nu har det blivit blogg hyseri i syskonen Eriksson. Nu har vi allhopa en varsin blogg, brorsan har blivit duktig och skaffat sig en. http://la-family.bloggagratis.se/ I like.


Hoppas han kommer uppdatera ofta. Likaså hans kära sambo Karin skaffa sig en också http://karinalexandersson.bloggagratis.se/


Nu kommer det bli tufft, vem kommer ha flest besökare. Vilka kommer kommentera? Allting kommer att hänga på er läsare.


Jag ska vinna, haha :) Skämt åsido allting. Det som är lite tråkigt när man skaffar en blogg är att folk ringer inte, dom får sig en daglig dos varje dag av livet man har här. Men men, jag skriver min blogg dels för att komma ihåg vad man har gjort och det är skoj att blicka tillbaka!



Jag önskar att pappa kunde vara lite smartare med datorer. Han hade varit kung på blogga. Eftersom han har skrivit dagbok i snart 30 år. Varje dag, det är fan helt sjukt. Att man orkar. Det finns tillochmed när jag föddes, alla mina födelsedagar. Gymnastik tävlingar, precis allting finns nerklottrat i alla hans dagböcker.  



Borlänge på måndag kanske, blir att åka helikopter dit. Jag hoppas iaf att det blir så. Känner att jag behöver komma bort ett par dagar. Varit ledig 3 dagar på 3 veckor. När man väl är ledig har jag varit uppbokad på möten varje gång. Behöver komma bort och få hämta mig lite, och ta nya tag när jag kommer tillbaka. 


Av Marie - 9 april 2008 22:56

Det här med att uppdatera bloggen ofta är inte min grej, dels för jag vet inte vad jag ska skriva varje gång, och att det är drygt. Idag är jag jätte trött, ligger inne på Beckis rum, somnade till en timme här. Det var ju såååå skönt. Ska väl kila bort till mitt rum och lägga mig.


Sov gott min skatt

Av Marie - 8 april 2008 23:35

Aj aj aj, syrran börjar få fler läsare än mig. Det inte bra, haha! Nu måste jag bli flitig bloggare.


Ni kanske har tröttnat på att läsa om mitt kära liv jag har här i Norrland?!


Äh va vet jag :)

Av Marie - 8 april 2008 18:45

Det gick super bra på banken, min företagsrådgivare Lennart är en bra gubbe. Vi prata lite om försäkringar och lite annat. Snart är allting klart. Jag hoppas jag kommer få ett startbidrag för småföretagarna, en summa på 10.000 kr.


Efter banken mötte jag upp Josefin på torget så kilade vi bort till Subway och käkade lunch, vi satt där nästan en timme och pratade massor.


Ikväll blir det inget bygget, orkar nog inte. Men det är ju ett par timmar kvar så jag hinner ändra mig. Men förra veckan blev det 5 dagars utgång. Mitt kort skriker att jag ska stanna hemma, inte ett öre på kortet. Fattig jaaaaa! Håkan Hellström spelar där ikväll.


Takida nästa tisdag på bygget, skoj! Då ska jag faktiskt dit..


Jag är jätte sugen på att spå mig, någon som vet någon bra spå kärring i Jämtland?

Ovido - Quiz & Flashcards