Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Marie - 21 juni 2008 18:58

Midsommar firandes igår var jag i Duved med Janne. Vi gjorde grill spett med fläskfilé, paprika, gul lök och färska champinjoner, till det hade vi grillad majskolv och bakad potatis i folié som fick ligga på grillen. Allting vart super gott. Synd nog hade man klunka i sig några groggar så man fick inte i sig allt för mycket av maten. Vid tolv snåret åkte vi in till byn och drog in på Tottebo. Janne var snäll idag och kom till jobbet med resterna som vart kvar. Så det knapra jag i mig idag, mumms. men det tog ungefär tre timmar att få i mig maten. Jag hade konstant rusch i tre timmar. Puuuh! Man måste ju försöka få sig lite mat, så man får energi och klarar av att hantera stress och samidigt vara trevlig mot sina kunder.


Slutar om en timme, tänkte gå förbi Broken och handla mat med mig hem. vart så sugen på att lyxa till det, unna mig lite gott. Komma hem och vira in mig i täcket och ligga på soffan hela kvällen, inte göra någonting. Även fast jag har tusen olika saker att göra hemma. Vika tvätt, plocka ur diskmaskinen, plocka in i diskmaskinen. Diska stekpappa, plocka bort allt skit. Camilla kommer ju om bara tre dagar. På tisdag morgon klockan åtta ska jag stå redo nere vid station och agera bärhjälp.



När jag kommer hem kanske jag laddar upp lite bilder från igår.

Ciao Bella!


Ovido - Quiz & Flashcards