Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Marie - 9 maj 2008 01:09

Satt och kollade igenom massa bilder på www.tacky.se Hittade massa bilder från Wäsa, den tiden jag jobbade där. När det var som mest pådrag i den lilla backen. Jag saknar det stället sjukt mycket, har så mycket minnen därifrån. Alla galna fester vi hade, allt folk man lärt känna. Det är tack vare Wäsa jag är den jag är idag, hade inte brorsan tackat ja till att bli delägare i restaurangen hade jag aldrig träffat Hugo som jag lärde känna där, och tog mig till Åre. Allt vare Wäsa. TACK! Det var jämt något som hände i Wäsa, jämt. Tävling på tävling, camps på camps. Burton all girls campet var skoj, förutom att dom flesta brudarna var ganska kaxiga men cocherna var trevliga. Burni och Loka va? Med eller utan kolsyra, haha! Mickis, Mallan, Stina och Emely. Fan vilket gäng vi var. Synd bara att vi har sån dålig kontakt nu. Stugan vi hade i Gråsparv (Gåsvarv) Den lååånga biten man hade att gå hem, helt kolsvart hela vägen.


Stolsliften upp till Toppstugan, en lift från 1968 om jag inte minns helt fel?! Första gången jag skulle åka den höll jag på att kissa på mig, den var så jädrans läskig. Men när man bodde i toppstugan hade man inte så mycket val att ta sig ner till restaurangen.


När man kommer till Wäsa nu känner man bara sig i vägen och allt känns fel. Men men, jag hoppas Ronnie och Blom styr upp det bra till nästa vinter, och att parken blir bra så dom kan dra igång en massa tävlingar igen och att Wäsa kan bli Wäsa som det en gång var, vi vet att det går.


JIB kampen 2006


älskade wäsa

Ovido - Quiz & Flashcards