Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Marie - 31 maj 2008 23:00

I morgon går vi in i Juni, helt sjukt. Dagarna bara rinner iväg, jag har drivit Sibylla en månad, 35 månader kvar. Wiiiho!


Igår var vi ut på Dahlboms, jag drack världens godaste drink. Typ en frozen decory, fast i vanligt glas istället för det stora glaset, så var det krossad mynta med farin socker, ljus rom och jordgubbspuré. Svin god! Jag berömde bartendern riktigt mycket. Hon lyckades.


Idag var en mindre rolig dag på jobbet, ögonen hängde som råttpittar på mig. Hade absolut ingen ork till någonting. Oftast när jag är bakfull brukar jag få för mig att börja stor städa och idag började jag göra rent golvbrunnar, och det var fan det vidrigaste jag varit med om. Jag höll på att lägga en pizza. USCH! Hädanefter ska jag inte göra rent golvbrunnar bakis!


Att hitta personal är fasiken inte det lättaste. Måste hitta någon som vill jobba ca 2 dagar i veckan. Oftast vill den ha mera timmar. Men men, måste lägga in en ny annons på ams.se


Sitter och kollar lite resor till värmen, havet, uuuuutlandet. Tänkte göra en resa i höst, med den som har råd. Tror tyvärr inte att jag och Jenny kommer komma iväg. Man kan alltid hoppas. Gör vi inte det tänker jag övertala mamma att jag ska bjuda henne på en resa. Skulle vara så skoj att åka bara hon och jag. Vilket land har jag inte bestämt mig för än. Mest skulle vilja besöka Italien, bara äta massa god mat och sitta på mysiga fik hela dagarna.


man är inte modig om man inte är rädd

Ovido - Quiz & Flashcards